10 måder For iværksættere at finde mere tid

Det er sket for mig sidst at jeg ikke føle, at der er tid nok til at gøre alt, hvad jeg ønsker at gøre i min virksomhed. Mellem arbejder med klienter, skrive bøger og artikler, undervisning/uddannelse andre fagfolk, markedsføring og bare lever et godt liv, synes der at være mindre og mindre tid i hver dag.
Da jeg tænkte om hvad jeg skal skrive om i denne artikel, det forekom mig er, at måske, skriftligt om time management for iværksættere ville være et godt emne så her vi.
Hvis du, ligesom mig, føler lidt kværnet af alt du ønsker at gøre, er her nogle tips og strategier jeg har brugt til at hjælpe ting gå:
1) gøre en liv vurdering og få klar på dine topprioriteter for hver dag/uge/måned. Jeg har tendens til at gøre det hver dag, og derefter tjekke det igen hver uge for at sikre jeg er på vej – du kan finde nogle andre kombination virker bedre for dig. I denne proces, du får klar på, hvor du ønsker at fokusere din energi og det kan hjælpe dig med at træffe beslutninger hurtigere, hvis en hændelse opstår der ikke er et liv prioritet. Du kan lettere beslutte hvordan eller om at fokusere på det lige nu.
2) Brug 80/20 regel til din fordel. Ved nu, har du sikkert hørt noget om dette princip, der hedder “80% af din succes kommer fra 20% af din indsats” så du, som ejer en mindre virksomhed ønsker at finde ud af hvor dine mest rentable 20% og tilbringe størstedelen af din tid i disse aktiviteter. For mig, min mest rentable aktiviteter arbejder med klienter, skabe flere indtægtsstrømme og skabe tid hver dag for at blive inspireret. Hvad er jeres?
3) bede om hjælp. Hvis du er en person, der føler, at du behøver at gøre alt selv, kan dette tip gøre dig utilpas. Jeg vil opfordre dig til at prøve dette alligevel. Jeg har konstateret, at ved at ansætte bistand, jeg er faktisk i stand til at producere meget mere i langt mindre tid. Det er dejligt at føle at mine projekter bevæger sig fremad uden at jeg behøver at følge op på hver eneste detalje.
4) automatisere. Så meget som muligt brug teknologi til din fordel. Dette kan betyde, at få e-mail-adgang på din mobiltelefon (hvis du er i bilen meget) eller at tage skridt til at få din hjemmeside op og kører med vigtige oplysninger, eller det kan betyde, at lære at bruge autosvar eller emballage din viden på en sådan måde, at folk c et køb det på ethvert tidspunkt. Uanset hvad det er for dig, automatisering er en fantastisk måde til at multiplicere din indsats. Den største klage jeg hører om det er tidsforbruget til at sætte det op. Den store ting om automation er imidlertid at du sætter det op én gang og det kører derfra.
5) forenkle. Jeg er konstateringen af, at da jeg får mere travlt, det er mere afgørende for mig at forenkle min indsats. Jo mere gør jeg det jo nemmere min virksomhed er at køre. For eksempel, har jeg for nylig flyttet næsten helt til at acceptere betaling med kreditkort, som mindsker behovet for hyppige bank ture til at indbetale checks. Jeg har også lagt klienter på tilbagevendende fakturering, så det sparer tid og kræfter af fakturering hver måned. Forenkling er et fantastisk værktøj til at finde mere tid.
6) konsolidere. Du kan vide, ved nu, at jeg køre flere websites og flere nyhedsbreve. Det bliver tydeligere for mig, at konsolidere nogle af min indsats vil hjælpe min business køre mere gnidningsfrit. Hvor er steder i din virksomhed, at du kan konsolidere din indsats og få flere afkast af din investering?
7) gearing. Dette begreb refererer til at opnå flere anvendelser ud af materialer du allerede har oprettet. Det tager en vis mængde af evnerne til at gøre det godt, men når du får vane, du kan eksponentielt formere dine gevinster fra en engangsinvestering af din indsats. At skabe nye materialer til din virksomhed, hele tiden spørge dig selv, “hvordan kan jeg bruge dette igen?”
8) vision. Ved at blive forbundet til det store billede/store vision for din virksomhed, du vil blive mere ofte inspireret og finde dig selv mere i “flow”. Under “flow”, kan du opnå store ting på mindre tid, så tilbringe tid hver dag bliver inspireret af din vision vil hjælpe dig med at spare tid.
9) chunking. Denne strategi henviser til at gennemføre lignende typer af arbejde alle på samme tid. Du kan implementere det i din virksomhed ved at gøre en kørende liste over opkald tilbage og derefter bort en blok af tid, dedikeret til at opnå dette (eller endnu bedre, at have en af dine medarbejdere udføre dette). Det er mere effektivt og bedre udnyttelse af energi, hvor det er muligt, at udføre lignende opgaver alle sammen. Samme gælder for skrivning, planlægning af klienter, osv.
10) analyse. Holde styr på hvad der fungerer rigtig godt i din virksomhed – hvad du føler stolt af? Hvad er kunder komplimentere dig for? Hvad skal du gøre mere af? Også holde styr på hvor du føler dig tingene kunne gøres bedre? Hvad er kunder klager over? Analysere din virksomhed og dens progression over tid vil ofte påpege steder, hvor du kan forenkle, konsolidere eller ændre for at spare mere tid og arbejde lettere.
Jeg håber, efter læsning indeværende, du er kommet med nogle inspireret handlinger, som du kan tage, i dag, at finde mere tid og skabe mere glæde i din virksomhed.
Tjene flere penge og har det sjovere!
(c) 2003. Dr. Rachna D. Jain. Alle rettigheder i alle medier reserveret

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.